lördag 14 november 2009

Prov, datorer och roliga timmen

Första "riktiga" provet för klass 4K i torsdags. Det var ett matematikprov och jag försökte dels förmedla att det var viktigt för eleverna och dels att de tränades i att just göra prov. Det är en balansgång mellan allvar men att inte bli allt för uppstressad eller nervös. Nåväl, har rättat de nu och resultaten var bra. Kul med lite feedback, även för mig som lärare. I fyran har vi alltid roliga timmen på fredageftermiddag och denna gång hade de tänkt till. Efter lekar, filmtittande, spel, trollerikonster och fika kom nu några elever på att "vi vill ha datorerna på roliga timmen!". Jag blev lite ställd, men kunde ju inte neka men förklarade också att detta var ett undantag. "Det var den roligaste roliga timmen hittills", sa de efteråt. Mmmh. jag väntar på att få höra "vi vill ha matte/svenska/geografi/historia/etc på roliga timmen". Får nog vänta förgäves på det, antar jag.
/henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar