tisdag 1 december 2009

Man lär så länge man har elever!

På väg till skolbio på Draken upptäcker jag nästan för sent, att jag befinner mig på fel spårvagn! För andra gången har jag klivit ombord på Extra-vagnen. Lite förvånad är jag nog att inga elever befinner sig på samma vagn, eftersom vi snart skall träffas på Järntorget. Den snälla chauffören gör en halvhalt innan det bär av upp mot Marklandsgatan.
Springande i full karriär hinner en medpassagerare och jag precis hoppa på den rätta 11:an, som kom alldeles efter. Att i efterhand sedan få veta att några vänliga elever, som sett hela spektaklet försökt fördröja avgången en smula, värmde verkligen mitt hjärta denna kalla decembermorgon! Om målet för vår resa, dvs filmen berättar jag nästa gång.
Annette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar