onsdag 2 december 2009

Dan för dan före dan före dan före dan...

En nytt moment har smygit sig in i klass 4:ks agenda. Vi avslutar dagarna med att dra lott om vem som ska få dagens julklapp. Alla elever har köpt en liten sak för ca en tjuga och det är oerhört nyfiket, om jag uttrycker mig milt, om vem som ska få den idag. Och vad är det? Nå, de två som har fått hittills har varit nöjda. Själv står jag och min Vfu, Per och småler över hela situationen och jag påminns om att "jaja, så var det att vara barn, ja". I morgon är det hälsa och retorik igen. Ser inte så mycket fram emot att stå och frysa på Ruddalen. Men barnen gör det och det är det viktigaste. Själv kommer jag stå och undra hur skrinnare och bandyspelare är funtade egentligen. Förmodligen som byggnadsarbetare antar jag, igår jobbade en av dem i kortärmat med att färdigställa vår nya granne, dagiset. Själv är jag nöjd att jag valde ett inomhusarbete. Mestadels då.
/henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar