måndag 25 januari 2010

Ny blogg

Lite mindre aktivitet på denna sida nu, då undertecknad har startat en klassblogg för klass 4K. Den bloggen är stängd och bara eleverna, föräldrar samt lärare kan läsa den. Det bestämmer nämligen jag det! Nu har nästan alla föräldrar blivit inbjudna och eleverna börjar registrera sig som skribenter så inom kort hoppas jag att det är full fart där. Målen med den bloggen är olika men främst att kunna stärka klassgemenskapen och "på köpet" få med att eleverna blir säkrare på att hantera olika verktyg i datavärlden (Jag vet att det heter d a t o r, men det är roligare med d a t a....) och att skriva till olika läsare och då tänka på vad man skriver och hur man skriver. Bilder och små filmer ska upp också och föräldrameddelanden och mycket annat. Men var lugna, jag kommer nog hinna med denna blogg också med benägen hjälp av Annette. Dessutom har jag länkat denna blogg på klassbloggen "Vi i fyran" (som lär ändra namn till hösten...) Är någon annan som läser detta intresserad av att läsa Vi i fyran, så ta kontakt med mig.
/henrik

1 kommentar:

  1. Hej hej!
    Jag är intresserad av att läsa er stängda blogg! vi har ju en också sen i höstas så det skulle vara kul att kika på er o se hur ni gör =D

    SvaraRadera